با شاخص حمل و نقل ازمیر بیشتر آشنا شویم…

قرارگیری دومین بندر دریایی تجاری ترکیه در ازمیر

 

با توجه به موقعیت اقتصادی قابل قبول ازمیر، دومین بندر تجاری ترکیه جهت حمل و نقل دریایی و صادرات و واردات این کشور در شهر ازمیر واقع شده است.

به گزارش روابط عمومی فرجاد تجارت، بیست و نهمین دوره نمایشگاه سنگ ساختمانی ازمیر 29 فروردین لغایت 1 اردیبهشت 1403 (20 – 17 آوریل 2024) در مجموعه نمایشگاهی fuarizmir برگزار خواهد شد که با مجوز سازمان توسعه تجارت، شرکت فرجاد تجارت برای ششمین بار پاویون ایران را در این نمایشگاه برگزار می کند.

ازمیر دومین صادرکننده پس از استانبول و چهارمین واردکننده عمده در ترکیه است و 90% از صادرات منطقه و تقریبا 20% از صادرات کشور ترکیه از طریق بندر آلسانچاک با ظرفیت بارگیری سالانه قریب به یک میلیون کانتینر انجام می شود.

ازمیر دارای موقعیتی ممتاز به عنوان شهری تجاری، صنعتی و بندری است و با توجه به موقعیت اقتصادی قابل قبول، دومین بندر تجاری ترکیه جهت حمل و نقل دریایی و صادرات و واردات این کشور در ازمیر واقع شده؛ ازمیر دارای دو منطقه بزرگ آزاد تجاری، هجده شهرک صنعتی سازمان یافته، 4 پارک علم و فناوری و 4 بندر بین‌المللی کانتینری و بزرگترین فرودگاه داخلی ترکیه است.

گفتنی است که ازمیر با فاصله هوایی دو ساعته تا کشورهای اروپایی و داشتن یک منطقه آزاد تجاری با وسعت 7/5 کیلومترمربع در نوع خود یکی از مناطق تجاری بزرگ و مدرن ترکیه است و نمایشگاه سنگ ساختمانی ازمیر با توجه به شاخص های اقتصادی قابل قبول این شهر به صورت سالانه با حضور فعالین سنگ بیش از 145 کشور دنیا برگزار می شود.