با کشور برزیل بیشتر آشنا شویم؛
برزیل؛ نهمین اقتصاد بزرگ جهان از نظر قدرت خرید

بیست و یکمین دوره نمایشگاه سنگ ویتوریا از دهم لغایت سیزدهم بهمن ماه در کشور برزیل برگزار خواهد شد که برای اولین بار پاویون ایران در این نمایشگاه با حضور پنج شرکت ایرانی برپا می شود. در گزارش زیر با اطلاعات بیشتری در خصوص کشور برزیل، وضعیت حوزه سنگ این کشور و همچنین بیست و یکمین دوره نمابشگاه سنگ ویتوریا آشنا خواهیم شد:

«آشنایی با کشور برزیل»
کشور برزیل با حدود 8.5 میلیون کیلومتر مربع و بالغ بر 217 میلیون نفر جمعیت بزرگترین کشور آمریکای جنوبی و پنجمین کشور بزرگ جهان است. پایتخت این کشور «برازیلیا» و زبان رسمی مردم آن پرتغالی است و این کشور منطقه‌ی وسیعی را بین مرکز آمریکای جنوبی و اقیانوس اطلس دربر می‌گیرد و با کشورهای اوروگوئه، پاراگوئه، آرژانتین، بولیوی، پرو، کلمبیا، گویان فرانسه، ونزوئلا و سورینام همسایه است و به‌جز اکوادور و شیلی با تمامی کشورهای آمریکای جنوبی مرز مشترک دارد. شهر سائوپائولو، ریودوژانیرو، برازیلیا و ریو از مهم ترین شهرهای برزیل به شمار می روند. این کشور نهمین اقتصاد بزرگ جهان از نظر قدرت خرید و یازدهمین قدرت اقتصادی جهان از نظر نرخ داد و ستد را دارد که این قضیه نشان از قدرت بازار بی‌نظیر کشور برزیل دارد.

«بررسی حوزه سنگ برزیل»
برزیل چهارمین تولیدکننده سنگ های زینتی در جهان است. صنعت سنگ های زینتی برزیل از بالغ بر 12 هزار شرکت تشکیل شده که 6 هزار و 600 شرکت وظیفه فرآوری و 5 هزار و 600 شرکت، استخراج را بر عهده دارند؛ ایالات متحده آمریکا بزرگترین مصرف کننده سنگ های زینتی برزیل است که 62.7٪ از کل صادرات برزیل را تشکیل می دهد. پس از آن چین (11.5٪)، ایتالیا (6.5٪) و مکزیک (3.8٪) قرار دارند. برزیل بزرگترین و مهمترین تامین کننده سنگ مرمر، گرانیت و کوارتزیت آمریکای شمالی است.

«بیست و یکمین نمایشگاه سنگ ویتوریا برزیل»
نمایشگاه سنگ ویتوریا برزیل بزرگترین رویداد سنگ های طبیعی در قاره آمریکا و در بازارهای بین المللی و یکی از مهم ترین نمایشگاه های جهان به دلیل تنوع محسوب می شود و آن را به یکی از بزرگترین ابزارهای موقعیت‌یابی استراتژیک در این بخش تبدیل کرده که 60% غرفه داران در حوزه سنگ و 40% در حوزه ماشین آلات، لوازم، تجهیزات و خدمات شرکت می کنند که امسال بیست و یکمین دوره آن از 30 ژانویه تا 2 فوریه به مدت چهار روز از ساعت 10 تا 19 برگزار می شود. پیش بینی می شود در سال 2024 و در بزرگترین نمایشگاه سنگ زینتی در آمریکا (نمایشگاه ویتوریا برزیل) بیش از 300 غرفه دار حضور یابند و بیش از 18 هزار بازدید کننده از 60 کشور دنیا از هزار نوع سنگ با ارزش دیدن کنند.