مروری بر مهم ترین رویدادهای نمایشگاه ویتوریا برزیل؛
نمایشگاه ویتوریا، تلفیقی از عرضه سنگ و تکنولوژی مدرن

بیست و یکمین دوره نمایشگاه سنگ ویتوریا به عنوان یکی از پیشروترین نمایشگاه های تجاری سنگ طبیعی دنیا پس از چهار روز فعالیت و عرضه ماشین آلات و فناوری های جدید به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی فرجاد تجارت، این نمایشگاه که به عنوان یک مرکز بین المللی مهم دنیا محسوب می شود، با بیش از دو دهه سابقه موفقیت آمیز برپایی نمایشگاه علاوه بر تنوع در ارائه سنگ های طبیعی، نوآوری در عرضه ماشین آلات را به معرض نمایش گذاشت و غرفه داران بیست و یکمین دوره نمایشگاه بیش از هر زمانی به دنبال سرمایه گذاری بر روی فناوری های جدید بودند.

یکی از محصولات مهم ارائه شده در نمایشگاه این دوره SPR 450 Evo 3 Bridge Saw به عنوان محصولی جدید از شرکت AçoArt است که بر توسعه تجهیزات هوشمند و سفارشی متمرکز شده که دستگاه می تواند با فناوری پیشرفته هر نوع قطعه ای را برش دهد و پس از عکسبرداری، دستگاه خود کالیبره می شود و محل سنگ را “درک” می کند و سپس نرم افزار برش را محاسبه و اجرا می کند؛ در واقع این یک ماشین بسیار همه کاره است که بدون زحمت برش ها را ایجاد و خطای انسانی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

یکی دیگر از شرکت های حاضر در این دوره نمایشگاه AGF بود که دو دستگاه شامل اره سیم الماس با آهنربای دائمی برای برش قطعات و فر خشک کن اسلب را ارائه کرده بود که دستگاه اول ماشینی با تکنولوژی پیشرفته و عملکرد 30 تا 35 درصد بالاتر از ماشین های معمولی بود که علاوه بر آن هزینه انرژی کمتری نیز به دنبال داشت؛ همچنین وجه تمایز اصلی دستگاه دوم بهره وری آن است که زمان خشک شدن کوتاه تر می شود.

اره پل 5 محوره هم برای اولین بار در این دوره از نمایشگاه عرضه شد که تجهیزات مذکور می تواند هر نوع فلزی از جمله سینک های مجسمه سازی شده تا فرورفتگی های ایتالیایی را به وسیله لیزر برش دهد و همچنین دستگاه به عنوان یک مجسمه ساز دو بعدی نیز عمل می کند.

لازم به ذکر است که امسال برای اولین بار و با مجوز سازمان توسعه تجارت ایران پنج شرکت کننده ایرانی شامل «سنگواره استون»، «گروه سنگ صلصالی»، «کاما استون»، «مرمرین سنگ کسری» به همراه شرکت «ایران استون اکسپو» در فضایی به متراژ 132 مترمربع به همت شرکت فرجاد تجارت در نمایشگاه سنگ ویتوریا شرکت کردند.