مدیرعامل فرجاد تجارت:
صادرات خدمات فنی مهندسی هدف مهم نمایشگاه سنگ مشهد است

 

مدیر عامل شرکت فرجاد تجارت گفت: صادرات خدمات فنی مهندسی به کشور‌های هدف از نکات مورد تاکید در سومین نمایشگاه سنگ مشهد «نمایشگاه سنگ آسیای میانه» است.

به گزارش روابط عمومی فرجاد تجارت، «محمد حلاجیان» در نشست خبری سومین نمایشگاه سنگ مشهد اظهار کرد: صادرات خدمات فنی مهندسی در استخراج سنگ برای کشوری مثل افغانستان که دارای معادن زیادی است بسیار حائز اهمیت است و استان خراسان رضوی با توجه به ظرفیت‌های خود به عنوان پایلوت صادرات خدمات فنی مهندسی به کشور‌های هدف در سومین نمایشگاه سنگ مشهد معرفی می‌شود.

وی ادامه داد: صنعت معدن می‌‌تواند جایگزین بسیار خوبی برای صادرات نفت باشد به‌طوری‌که ایران رتبه چهارم را در ذخایر سنگ ساختمانی دنیا دارد و از لحاظ تنوع، رتبه اول در دنیاست و غنی‌ترین منطقه در این حوزه نیز منطقه خراسان بزرگ است که ۴۰ درصد سنگ تولیدشده در مشهد و خراسان‌رضوی استفاده می‌شود و سالانه حدود ۸۰ میلیون مترمربع تولید سنگ در کشور از ۷ هزار واحد فراوری سنگ در ایران داریم.

حلاجیان با بیان اینکه بیشترین مزیت نسبی این حوزه برای ارتباط ما با کشور‌های آسیای میانه افغانستان و پاکستان است، اظهار داشت: بهترین مراکز تأمین‌کننده برای کشور‌های آسیای میانه با توجه به افزایش قیمت هزینه‌های حمل، خراسان‌رضوی می‌باشد که در نتیجه برگزاری نمایشگاه‌های بین المللی با مرکزیت خراسان رضوی و مشهد برای معرفی ما به کشور‌های آسیای میانه بسیار حائز اهمیت است.

مدیرعامل شرکت فرجاد تجارت تصریح کرد: در این دوره از نمایشگاه سنگ مشهد اتاق بازرگانی ایران و ترکمنستان و اتاق ایران و قزاقستان که برای ما مزیت دارد حضور می‌یابند و این نمایشگاه به عنوان پایلوت صادراتی سنگ در شرق کشور جای خود را باز کرده و به دنبال گسترش این ارتباط هستیم.

حلاجیان در بخش دیگری از صحبت های خود با انتقاد از ادامه دار بودن بحث ممنوعیت سنگ مرمر از افغانستان اظهار کرد: امیدواریم این ممنوعیت از سوی گمرک دوغارون برداشته شود و بتوانیم از این ظرفیت استفاده بهینه و بهره برداری مناسبی کنیم.